Prowadzenie kampanii Google Ads to forma marketingu internetowego, na którą decyduje się większość współczesnych firm. Pozycjonowanie organiczne, mimo że działa w tym samym celu, opiera się jednak na zupełnie innych zasadach. Czy oznacza to, że strategie te nie powinny być wdrażane jednocześnie? Wręcz przeciwnie! Prowadzenie kampanii Google Ads w połączeniu z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek to najlepszy sposób na szybkie uzyskanie satysfakcjonujących wyników sprzedażowych! Aby jednak lepiej to zrozumieć, warto zagłębić się w pozycjonowanie organiczne. Sprawdź, co powinieneś o nim wiedzieć!
Czym jest pozycjonowanie organiczne?
Organiczne pozycjonowanie witryny internetowej ma na celu optymalizację kodu i treści oraz zbudowanie odpowiednich linków. Te i inne działania pozwalają na podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania bez zbędnego wydawania pieniędzy na płatne reklamy.
Najczęściej do działań związanych z pozycjonowaniem należą zmiany w opisie strony, tytule, ustawieniach przekierowań, usuwanie zduplikowanych stron, a także umieszczanie dokładnych danych adresowych firmy czy dodawanie odpowiednich linków w menu nawigacyjnym lub w treści na blogu. Jednak często takie praktyki nie wystarczają i należy utworzyć nowe podstrony w witrynie. Nie można również zapominać o najważniejszym, czyli słowach kluczowych, które odgrywają główną rolę w całym procesie. To właśnie dzięki nim użytkownicy mogą znaleźć Twoją witrynę.
Niestety walka o wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania jest bardzo trudna i czasochłonna. Pozycjonowanie organiczne obejmuje czynności wykonywane wewnątrz i na zewnątrz witryny, a jego celem jest zwiększenie widoczności serwisu i jego pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Obecnie pozycjonowanie organiczne jest bardzo ważne, ponieważ użytkownicy internetowi po wpisaniu określonego hasła w pasek wyszukiwania otrzymują konkretną listę wyników, które odpowiadają na ich zapytania. Znalezienie na niej gwarantuje przyciągnięcie dużej liczby użytkowników na stronę.
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, na czym polega pozycjonowanie organiczne. Każdy właściciel witryny pragnie znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeżeli należysz do nich, pomyśl o odpowiednich działaniach SEO!
Warto też dodać, że prowadzenie kampanii Google Ads to świetny sposób na pozyskiwanie klientów, kiedy pozycjonowanie organiczne nie będzie przynosić jeszcze pożądanych wyników. Jeśli więc chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał swojej strategii marketingowej, koniecznie zadbaj o to, aby obejmowała ona zarówno te darmowe, jak i płatne formy promocji online!